Kép

Kép

Kategóriák

2013. október 26., szombat

TRAKTOROS TORTA



Apukám születésnapjára készült, aki a mezőgazdaságban dolgozott, John Deere-el.... Sokat gondolkodtam rajta mi lenne az, ami szimbolizálná az Ő életét, hiszen nyugdíjasként is mindene a kert és a saját keze munkájával összerakott traktor, amivel a földjét műveli. Aztán ahogy torta képeket nézegettem ötlet gyanánt, megláttam Kiskuktánál és nagyon megörültem neki. A fondant és a krém is az Ő receptje alapján készült. Akkor lássuk a csokoládé torta miből is áll.
Előző nap elkészítettem a fondant-ot.

Hozzávalók:
  • 6 ek. víz (nálam 5 mert a színezék is folyékony volt)
  • Dr Oetker színező
  • 1 ek. zselatin (Horváth Rozi)
  • 1 ek margarin
  • 2 ek méz
  • porcukor amennyit felvesz (1 kg legyen odakészítve)
Olyan porcukrot vegyünk, ami szinte púder szerűen finomra van darálva! Az első lépés, hogy egy nagyon apró lukú szitán szitáljuk át! Fél kilót tegyünk egy tálba, közepébe egy mélyedést készítünk, ide kerül majd a folyékony hozzávaló. A zselatint elkeverjük a vízzel, majd gőz felett melegítsük fel. Amikor már jó forró, beletesszük a margarint és a mézet, majd addig kavarjuk, míg minden el nem olvad benn. Hozzáadtam a színezőt, ezzel is jól elkevertem, majd a porcukorba öntöttem és robotgéppel kezdtem el keverni. Közben adagoltam hozzá a porcukrot és mikor már nem bírta a gép spirálja, porcukorral meghintett munkafelületre borítottam és margarinos kézzel "gyúrtam" tovább. Amikor már látszott rajt hogy kezd összeállni de még borzasztóan ragadt, akkor abbahagytam, folpackba csomagoltam és betettem a spájzba. Nem hűtőbe! Másnap kisebb darabokra vágtam és jó alaposan bemargarinozott kézzel addig gyúrtam míg rugalmas masszát nem kaptam. Utána már könnyű a kisebb, megdolgozott darabokat összegyúrni... Nagyon jó állagú fondant lett belőle! Ebből készültek a levelek, kiszúró híján derelyevágó hullámos felével vágtam ki, és a fenyőfák is. A díszeket érdemes egy éjszakát száradni hagyni, így én a torta burkolását megelőző nap reggelén készítettem a fondant-t, este a díszeket és másnap reggel burkoltam be a tortát.

A következő lépés a krém elkészítése volt, hiszen ennek is jól le kell hűlnie mielőtt kihabosítanánk. Valójában a dobostorta krémje és nagy előnye, hogy a fondant alá is kiváló. Mivel a tortaformám 26 centis, ezért 10 tojásos krémet készítettem, hiszen a teteje és az alja is ezzel lett dekorálva.



Hozzávalók a krémhez:
  • 10 tojás
  • 300 gramm cukor ( az eredeti receptet követve ez 500 gramm lenne, de nekem elég volt ennyi is bele)
  • 5 ek kakaó
  • 250 gramm étcsoki
  • 500 gramm vaj
Vízgőz felett dolgozunk ezért olyan edényt válasszunk ami ehhez a művelethez alkalmas.
Kimértem a cukrot, ráütöttem a tojásokat, mixerrel felhabosítottam majd forrásban lévő víz felett addig kevertem, míg forróvá nem vált a tojásos hab. Beleszitáltam a kakaót és az apró darabokra vágott csokit, majd összekevertem és szobahőre hűlés után a hűtőbe tettem pár órára. Ekkor még elég folyós a krém, de ahogy hűl úgy fog szilárdulni! Én jó 4 órát bent hagytam, utána adtam hozzá a lágy vajat és robotgép segítségével habosra kevertem. De addig míg hűl megsütjük a piskótát.

Ha tortát készítek, a piskótát mindig annyi darabban sütöm meg, ahány lappá kéne vágni. Így egyformák lesznek és hamarabb is megsülnek. Ha valaki egyben szeretné megsütni akkor a következő adagot szorozza fel hárommal!

Hozzávalók a piskótához:
  • 2 tojás
  • 125 gramm liszt
  • 90 gramm cukor
  • 0,75 ml étolaj
  • 0,75 ml víz
  • fél csomag sütőpor
A tojásokat szétválasztom, majd a cukrot elosztom a sárgája és a fehérje között. Keményre verem a fehérjét majd félreteszem. Kihabosítom a sárgáját is a cukorral, majd hozzákeverem a vizet és az olajat, végül a lisztet is. A fehérjét apránként adagolva és ezzel lazítva teszem a tojásos masszához. A tortaforma aljára sütőpapírt vágtam, erre simítottam a piskóta tésztáját, majd 175 fokon addig sütöttem, míg a piskóta teteje kezdett szép színt kapni. Rácsra tettem a sütőpapíros felével, és hagytam kihűlni csak ezután húztam le róla. Na ezt a folyamatot még 2-szer megismételjük és ki is sült a 3 lap.

Összeállítjuk a tortát. Megkenjük a lapokat krémmel, majd kívülről is beburkoljuk vele és betesszük a hűtőbe. Másnap reggelre gyönyörűen kifagy és könnyen lehet díszíteni a fondant-tal. Mehetünk pihenni!
Reggel a fentiek szerint jártam el a cukormasszával, keményítős felületen 2 mm vastagságúra nyújtottam, majd kézzel alányúlva a süteményre borítottam. Hogy mekkorára kell nyújtani? A torta átmérője plusz az oldal magassága 2x. Először a tetejére simítottam, majd az alját óvatosan meghúzva körben az oldalára is rásimítottam a fondant-ot. A youtube-on nagyon jó videókat találni róla, elronthatatlan, nézzünk meg 1-2-őt!
Ezek után mixerrel átkevertem a krémet, majd habzsákba töltve díszítettem a tortát. Ráhelyeztem az előre elkészített díszeket és vihetjük az ünnepeltnek!

Észrevétel: Legközelebb rendelek a cukrász webshopból színezőket, mert ezzel nem lehet igazán szép színeket elérni.....és mivel a közeljövőben lesz még 2 szülinaposom, szeretném ha igazán szépre sikerülnének! :)



Jó étvágyat!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése