Kép

Kép

Kategóriák

2013. május 4., szombat

KARAMELL ÖNTET HÁZILAG (ALAP ÍZ)


Mostanában elég sok ünnep lesz a családban, születésnap, névnap és Öcsémék is hazalátogatnak Angliából, így előre kinéztem egy-két desszertet, amivel meg szeretném lepni őket..... Igen ám, csak a hozzávalóknál találkoztam a karamell öntettel, mint elengedhetetlen belevalóval.... Körülnéztem a boltokban és elég sok olyan összetevőt tartalmazott, aminek nem hiszem hogy feltétlen benne kéne lennie, mindezt borzasztóan drágán! Úgy döntöttem kutakodok egy kicsit, így bukkantam rá itt.
Krémesen lágy, sűrű és csodaszép színű krémet kaptam végeredményül, ami nagyon hamar elkészíthető. Most az alap öntet mellett döntöttem, de legközelebb biztosan megbolondítom különböző fűszerezéssel, mint például: kávé, fahéj, gyömbér, hogy csak párat említsek közülük... Ebből az adagból 250 ml karamell krémünk lesz.

Hozzávalók:
  • 200 gramm kristálycukor
  • 2 ek. víz
  • 200 ml tejszín
  • nagyobb csipet só
Elkészítés:

A cukrot és a vizet egy széles aljú de magas falú edényben összekevertem, és közepes lángon addig főztem, míg a cukor teljesen fel nem olvadt. Ekkor le vettem a lángot takarékra, és néha belekeverve hagytam karamellizálódni. Akkor jó, ha már szép színe van, egyenletesen pirult, "füst" száll fel, és érezni a pirított cukor jellegzetes illatát. Vigyázzunk, ne égessük meg! Közben a tejszínbe beletettem a sót, és forráspontig melegítettem. Mikor a karamellizált cukor elkészült, hozzáöntöttem a tejszínt állandó kevergetés mellett. Óvatosan tegyük, sűrűn keverve, mert ki akar futni az edényünkből, de ez csak pár pillanat és megnyugszik! :) Visszatesszük a lángra összeforraljuk és mehet az üvegbe. Forrón még folyós krémet kapunk, de ahogy hűl, úgy fog szépen besűrűsödni. Ha kihűlt, hűtőszekrényben tároljuk, gyanítom nem sokáig fog benne csücsülni! 




Mire teljesen kihűl a hűtőben, ilyen szép selymes és sűrű krémet kapunk.....



Jóízű nyalakodás kívánok! 



1 megjegyzés: